підготовка до ЗНО-2021


      ЗНО

      Готуємося до зовнішнього незалежного оцінювання

          Зовнішнє незалежне оцінювання - процес визначення рівня навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів установами, що є незалежними від загальноосвітніх та вищих навчальних закладів. В Україні з метою здійснення ЗНО був створений Український центр оцінювання якості освіти та 8 регіональних центрів.
           Запровадження ЗНО відбувається з метою забезпечення конституційних прав громадян на рівний доступ до якості освіти, утвердження справедливості в державі, сприяння інтеграції України в Європейський освітній простір. Запропоновані зміни в освітній галузі в країні відбуваються з метою визначення об'єктивного рівня навчальних досягнень учнів, здійснення перевірки відповідності знань, умінь, навичок випускників ЗНЗ вимогам навчальних програм середніх навчальних закладів, оцінки ступеня підготовленості учнів до подальшого навчання у вищих навчальних закладах.
            Зовнішнє незалежне оцінювання є:
      зовнішнім, оскільки процедура відбувається на базі спеціально підготовлених пунктів тестування і виключає можливість оцінювання навчальних досягнень учнів у своєму навчальному закладі;
      незалежним, бо здійснюється організацією, яка не залежить і не підпорядкована ЗНЗ і ВНЗ, хоч тісно співпрацює з ними;
      об'єктивним, оскільки ставить однакові вимоги та забезпечує рівні умови всім учасникам ЗНО в Україні;
      прозорим, бо забезпечує можливість спостереження з боку громадськості за дотриманням усієї процедури.
            У практиці ЗНО з різних предметів використовують наступні форми тестових завдань:
      • завдання закритої форми, з варіантами відповідей на вибір:
      - з однією правильною відповіддю;

      - з кількома правильними відповідями;

      - завдання на встановлення відповідності (логічні пари);

      - завдання на встановлення правильної хронологічної чи логічної послідовності;

      • завдання відкритої форми:
      з короткою відповіддю;
      - з розгорнутою відповіддю.

              

      Поради учням у підготовці до ЗНО:

      • ознайомтеся з офіційними нормативними документами та матеріалами, що описують процедуру тестування з біології;
      • доберіть навчальну літературу для підготовки до ЗНО: "Зовнішнє оцінювання з біології. Інформаційні матеріали", шкільні підручники, посібники, довідники та словники, збірки тестових завдань з біології, розв'язники задач. Раджу користуватися, тільки тими виданнями, що рекомендовані МОН України, Інститутом педагогіки АПН України, Українським центром оцінювання якості освіти;
      • визначте мету свого навчання;
      • вчіться працювати самостійно;
      • повторюйте навчальний матеріал, систематизуйте його, робіть необхідні записи та періодично виконуйте тести;
      • візьміть участь у пробному тестуванні;
      • цікавтеся матеріалами тестування на сайті Українського центру оцінювання якості освіти за адресою: http://testportal.gov.ua/

      Практичні рекомендації щодо відповідей на тестові завдання з біології 

                          Які типові помилки допускають учні? Перш за все - це відповідь не на всі завдання. Запам'ятайте, потрібно давати відповіді навіть на питання, відповіді на які невідомі. 
                          Ще одна причина помилок - неуважне прочитання питання, на яке дані варіанти відповідей. Будьте уважні, коли читаєте питання.
                            Крім цього, часто учні можуть давати правильну відповідь на одне питання в тому випадку, коли там є кілька відповідей (наприклад, під час встановлення відповідності термінів і понять), або наводити кілька правильних відповідей у випадку, коли є лише одна (у завданнях з вибором одного варіанта відповіді).
                        Як відповідати на тестові завдання? Зазвичай відповіді на тестові питання особливих труднощів не викликають. Або учень знає правильну відповідь і тоді він відмічає її, або не знає і тоді не відмічає або відмічає навмання. Але навіть у цьому випадку є маленькі нюанси. Наприклад, правильним буде давати відповіді на всі питання, навіть на ті, відповіді на які учень не знає. Це пов’язано з тим, що кількість відповідей обмежена й існує не така вже й мала вірогідність випадково відмітити правильну відповідь. Так, якщо відповідей на кожне з питань по чотири, а питань усього двадцять, то, відповідаючи навмання, можна отримати в середньому п’ять вірних відповідей (25%).
                        Слід відзначити, що досить часто на тестові питання легше відповідати, використовуючи метод виключення, тобто відкидаючи варіанти, що є безумовно невірними. Часто після відкидання подібних неправильних відповідей залишається лише одна – вона і є вірною.
                        Відповіді на тести зі встановленням відповідності між поняттями або термінами або розташуванням наведених варіантів у певному порядку потребують у  першу чергу логічного мислення. Всі вони містять достатньо інформації для правильної відповіді, й основна проблема полягає в тому, щоб цю потрібну інформацію в них знайти. Найкращим способом підготовки до відповіді на такі питання є практичне розв’язання якомога більшої кількості подібних завдань. Саме такий спосіб розвитку логіки мислення, як показує практика, є найкращим. Крім того, у розв’язанні задач такого типу, як і для тестів з вибором одного вірного варіанта відповіді, непогано зарекомендував себе метод виключення неправильних відповідей.
                         І ще одна порада - під час відповіді на тестові питання обов'язково потрібно контролювати час власних відповідей. У нормі для відповіді на одне питання з вибором одного варіанта відповіді потрібно 0,5 хвилини. Для деяких питань цього цілком досить, але деякі потребують більшого часу. У цьому випадку їх краще пропустити і відповідати на них у кінці, бо занадто довгі роздуми можуть призвести до того, що ви не встигнете дати відповіді на всі питання.
                           Контролюйте себе та свої емоції. Я впевнена, що ви впораєтеся.

      Напередодні ЗНО 

        Багато хто вважає: для того щоб повністю підготуватися до іспиту, не вистачає всього однієї, останньої перед цим ночі. Це неправильно. Ти вже втомився, і не потрібно себе перевтомлювати. З вечора перестань готуватися, прийми душ, погуляй. Виспись, щоб прокинутися з відчуттям "бойового" настрою. Адже іспит - це своєрідна боротьба, у якій потрібно показати свої можливсоті й здібності.
        - У пункт здачі іспиту слід з'явитися без запізнення, краще за півгодини до початку тестування. При собі потрібно мати запрошення, паспорт і кілька (про запас) капілярних або гелевих ручок з чорним чорнилом.
        - Якщо в школі холодно, не забудь тепло одягнутися, адже ти будеш сидіти на іспиті 3 години.
        - На початку тестування вам повідомлять необхідну інформацію (як заповнювати бланк, якими буквами писати, як вказати номер зошита тощо). Будь уважний! Від того, як уважно дотримуватимеш правил, залежить правильність відповіді.
        - Виправлення у бланку відповідей украй небажані. Якщо все-таки виправлення неминучі, то пам'ятай, що їх можна робити тільки в завданнях типу А, використовуючи резервні поля.
        - У процедурі заповнення дланків можливі деякі зміни, про які обов'язково проінформують.
        - Під час отримання результатів тестування маєш право ознайомитися з перевіреною роботою і, якщо не згоден з оцінкою, можеш подати апеляцію в апеляційну комісію.




      Гістологія - наука, що вивчає будову тканин живих організмів.
      Тестування потребує крім знань відповідей на теоретичні питання, щодо будови тканин також і практичні навички роботи з  малюнками та мікофотографіями тканин.
      Пригадаємо будову тканин в  організмі людини. Використаємо варіант скороченної информації у вигляді таблиці та мікрофотографії практичної роботи з гістології:





      Пригадаємо основні риси подібності та відмінності між рослинними і тваринними організмами




      Вспомним исторические вехи развития биологии


      ГодыОткрытиеАвтор
      400 до н. э.Основы медициныГиппократ
      340 до н. э.Классификация и описание видов животныхАристотель
      300 до н. э.Обобщающее описание растительного мираТеофаст
      50«Естественная история» в 37 книгахПлиний Старший
      180Вивисекция животныхК. Гален
      1543Возникновение научной анатомииА. Везалий
      1628Открытие кровообращения млекопитающихУ. Гарвей
      1665Открытие клеточного строения растенийР. Гук
      1683Описание бактерийА. ван Левенгук
      1735Бинарная биологическая номенклатураК. фон Линней
      1771Обнаружено и описано явление фотосинтезаД. Пристли
      1796Прививка оспыЭ. Дженнер
      1805Закон вертикальной зональности растительного мираА. фон Гумбольдт
      1828Заложены основы современной эмбриологии (закон зародышевого сходства)К. Э. фон Бэр
      1828Первый синтез органического веществаФ. Вёлер
      1839Клеточная теорияТ. ШваннМ. Шлейден
      1840Закон минимума в минеральном питании растенийЮ. фон Либих
      1859Теория естественного отбора (эволюционное учение)Ч. ДарвинА. Уоллес
      1864Открытие микробиологической сущности инфекционных болезнейЛ. Пастер
      1865Открыты законы наследственностиГ. И. Мендель
      1866Биогенетический законЭ. ГеккельФ. Мюллер
      1879Экспериментальная психологияВ. Вундт
      1881Открытие витаминовН. И. Лунин
      1882Открытие возбудителя туберкулёзаР. Кох
      1883Открытие фагоцитозаИ. И. Мечников
      1892Открытие вирусовД. И. Ивановский
      1895Открытие рентгеновского излученияВ. К. Рентген
      1897Учение о высшей нервной деятельностиИ. П. Павлов
      1898Открытие двойного оплодотворения у цветковых (покрытосеменных) растенийС. Г. Навашин
      1901Открытие групп кровиК. Ландштейнер
      1910-еХромосомная теория наследственности
      Закон сцепленного наследования генов
      Т. Морган
      1917ПсихоанализЗ. Фрейд
      1920
      1930-е
      Закон гомологических рядов в наследственной изменчивости
      Учение о центрах происхождения культурных растений
      Н. И. Вавилов
      1920-еУчение о биосфереВ. И. Вернадский
      1924Теория происхождения жизниА. И. ОпаринД. Холдейн
      1937-1944Синтетическая теория эволюцииФ. Добржанский, Дж. Хаксли, Э. МайрИ. И. Шмальгаузен
      1953Модель строения ДНКД. УотсонФ. Крик
      1961Структура генетического кодаМ. У. Ниренберг, Х. Г. Корана, Р. У. Холи, С. Очоа
      1967Первая пересадка человеческого сердцаК. Бернард
      1997Опытное доказательство возможности клонирования животныхИ. Вилмут

      Пригадаємо хронологію розвитку органічного світу

      Система биологических наук

      Ботаниканаука о растениях
      Зоологиянаука о животных
      Морфологиянаука о закономерностях формообразования и строения живых организмов
      Анатомияраздел морфологии, изучающий форму и строение отдельных органов, систем и организма в целом, о строении и жизненных функциях организма человека и его органов
      Физиологиянаука, изучающая процессы жизнедеятельности (функции) животных и растительных организмов, их отдельных систем, органов, тканей и клеток
      Систематикараздел биологии, задачей которого является описание всех существующих и вымерших организмов, а также их классификация по группам различного ранга
      Микробиологиянаука о микроорганизмах
      Цитологиянаука о клетке
      Генетиканаука о наследственности и изменчивости живых организмов и методов управления ими
      Эмбриологиянаука об индивидуальном развитии организмов (онтогенезе)
      Эволюционное учение (теория эволюции)наука о причинах, движущих силах, механизмах и общих закономерностях эволюции живых организмов
      Палеонтологиянаука о живых организмах прошлых геологических эпох, изучаемых по ископаемым остаткам и следам жизнедеятельности
      Экологиянаука, изучающая организацию и функционирование популяций, сообществ, экосистем и биосферы

      Комплексные биологические науки

      Биотехнологияиспользование живых организмов и биологических г в производстве
      Биохимиянаука о химическом составе живой материи и о химических процессах, происходящих в живых организмах и лежащих в основе их жизнедеятельности
      Биофизиканаука о физико–химических процессах, протекающих в биологических системах, а также влиянии на них различных физических факторов
      Бионикаодно из направлений биологии и кибернетики, изучающее особенности строения и жизнедеятельности организмов с целью создания более совершенных технических систем или устройств
      Радиобиологиянаука о действии всех видов ионизирующих излучений на живые организмы и их сообщества
      Космическая биологияотрасль биологии, изучающая действие различных факторов космического пространства на живые организмы
      Социобиологиянаправление в биологии, изучает биологические основы социального поведения живых существ, включая человека

      Специализированные биологические дисциплины

      Энтомологияраздел зоологии, изучающий насекомых
      Орнитологияраздел зоологии позвоночных,изучающий птиц
      Биогеографиянаука о закономерностях распространения и распределения по земному шару сообществ живых организмов
      Гидробиологиякомплексная биологическая наука, раздел экологии, изучающий водные экосистемы и их компоненты
      Молекулярная биологиянаука об основных свойствах и проявлениях жизни на молекулярном уровне
      Вирусологиянаука о вирусахТерміни проведення ЗНО-2020

      Комментариев нет:

      Отправить комментарий