- завдання закритої форми, з варіантами відповідей на вибір:
- завдання відкритої форми:
- ознайомтеся з офіційними нормативними документами та матеріалами, що описують процедуру тестування з біології;
- доберіть навчальну літературу для підготовки до ЗНО: "Зовнішнє оцінювання з біології. Інформаційні матеріали", шкільні підручники, посібники, довідники та словники, збірки тестових завдань з біології, розв'язники задач. Раджу користуватися, тільки тими виданнями, що рекомендовані МОН України, Інститутом педагогіки АПН України, Українським центром оцінювання якості освіти;
- визначте мету свого навчання;
- вчіться працювати самостійно;
- повторюйте навчальний матеріал, систематизуйте його, робіть необхідні записи та періодично виконуйте тести;
- візьміть участь у пробному тестуванні;
- цікавтеся матеріалами тестування на сайті Українського центру оцінювання якості освіти за адресою: http://testportal.gov.ua/
5 МБ
9 МБ
25 МБ
38 МБ
127 МБ
55 МБ
1 МБ
546 КБ
16 МБ
Посилання на тести
ЗНО
Готуємося до зовнішнього незалежного оцінювання
Зовнішнє незалежне оцінювання - процес визначення рівня навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів установами, що є незалежними від загальноосвітніх та вищих навчальних закладів. В Україні з метою здійснення ЗНО був створений Український центр оцінювання якості освіти та 8 регіональних центрів.
Запровадження ЗНО відбувається з метою забезпечення конституційних прав громадян на рівний доступ до якості освіти, утвердження справедливості в державі, сприяння інтеграції України в Європейський освітній простір. Запропоновані зміни в освітній галузі в країні відбуваються з метою визначення об'єктивного рівня навчальних досягнень учнів, здійснення перевірки відповідності знань, умінь, навичок випускників ЗНЗ вимогам навчальних програм середніх навчальних закладів, оцінки ступеня підготовленості учнів до подальшого навчання у вищих навчальних закладах.
Зовнішнє незалежне оцінювання є:
- зовнішнім, оскільки процедура відбувається на базі спеціально підготовлених пунктів тестування і виключає можливість оцінювання навчальних досягнень учнів у своєму навчальному закладі;
- незалежним, бо здійснюється організацією, яка не залежить і не підпорядкована ЗНЗ і ВНЗ, хоч тісно співпрацює з ними;
- об'єктивним, оскільки ставить однакові вимоги та забезпечує рівні умови всім учасникам ЗНО в Україні;
- прозорим, бо забезпечує можливість спостереження з боку громадськості за дотриманням усієї процедури.
У практиці ЗНО з різних предметів використовують наступні форми тестових завдань:
- з однією правильною відповіддю;
- з кількома правильними відповідями;
- завдання на встановлення відповідності (логічні пари);
- завдання на встановлення правильної хронологічної чи логічної послідовності;
- з короткою відповіддю;
- з розгорнутою відповіддю.
Зовнішнє незалежне оцінювання - процес визначення рівня навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів установами, що є незалежними від загальноосвітніх та вищих навчальних закладів. В Україні з метою здійснення ЗНО був створений Український центр оцінювання якості освіти та 8 регіональних центрів.
Запровадження ЗНО відбувається з метою забезпечення конституційних прав громадян на рівний доступ до якості освіти, утвердження справедливості в державі, сприяння інтеграції України в Європейський освітній простір. Запропоновані зміни в освітній галузі в країні відбуваються з метою визначення об'єктивного рівня навчальних досягнень учнів, здійснення перевірки відповідності знань, умінь, навичок випускників ЗНЗ вимогам навчальних програм середніх навчальних закладів, оцінки ступеня підготовленості учнів до подальшого навчання у вищих навчальних закладах.
Зовнішнє незалежне оцінювання є:
- зовнішнім, оскільки процедура відбувається на базі спеціально підготовлених пунктів тестування і виключає можливість оцінювання навчальних досягнень учнів у своєму навчальному закладі;
- незалежним, бо здійснюється організацією, яка не залежить і не підпорядкована ЗНЗ і ВНЗ, хоч тісно співпрацює з ними;
- об'єктивним, оскільки ставить однакові вимоги та забезпечує рівні умови всім учасникам ЗНО в Україні;
- прозорим, бо забезпечує можливість спостереження з боку громадськості за дотриманням усієї процедури.
У практиці ЗНО з різних предметів використовують наступні форми тестових завдань:
- з однією правильною відповіддю;
- з кількома правильними відповідями;
- завдання на встановлення відповідності (логічні пари);
- завдання на встановлення правильної хронологічної чи логічної послідовності;
- з короткою відповіддю;
- з розгорнутою відповіддю.
Поради учням у підготовці до ЗНО:
Практичні рекомендації щодо відповідей на тестові завдання з біології
Які типові помилки допускають учні? Перш за все - це відповідь не на всі завдання. Запам'ятайте, потрібно давати відповіді навіть на питання, відповіді на які невідомі.
Ще одна причина помилок - неуважне прочитання питання, на яке дані варіанти відповідей. Будьте уважні, коли читаєте питання.
Крім цього, часто учні можуть давати правильну відповідь на одне питання в тому випадку, коли там є кілька відповідей (наприклад, під час встановлення відповідності термінів і понять), або наводити кілька правильних відповідей у випадку, коли є лише одна (у завданнях з вибором одного варіанта відповіді).
Як відповідати на тестові завдання? Зазвичай відповіді на тестові питання особливих труднощів не викликають. Або учень знає правильну відповідь і тоді він відмічає її, або не знає і тоді не відмічає або відмічає навмання. Але навіть у цьому випадку є маленькі нюанси. Наприклад, правильним буде давати відповіді на всі питання, навіть на ті, відповіді на які учень не знає. Це пов’язано з тим, що кількість відповідей обмежена й існує не така вже й мала вірогідність випадково відмітити правильну відповідь. Так, якщо відповідей на кожне з питань по чотири, а питань усього двадцять, то, відповідаючи навмання, можна отримати в середньому п’ять вірних відповідей (25%).
Слід відзначити, що досить часто на тестові питання легше відповідати, використовуючи метод виключення, тобто відкидаючи варіанти, що є безумовно невірними. Часто після відкидання подібних неправильних відповідей залишається лише одна – вона і є вірною.
Відповіді на тести зі встановленням відповідності між поняттями або термінами або розташуванням наведених варіантів у певному порядку потребують у першу чергу логічного мислення. Всі вони містять достатньо інформації для правильної відповіді, й основна проблема полягає в тому, щоб цю потрібну інформацію в них знайти. Найкращим способом підготовки до відповіді на такі питання є практичне розв’язання якомога більшої кількості подібних завдань. Саме такий спосіб розвитку логіки мислення, як показує практика, є найкращим. Крім того, у розв’язанні задач такого типу, як і для тестів з вибором одного вірного варіанта відповіді, непогано зарекомендував себе метод виключення неправильних відповідей.
І ще одна порада - під час відповіді на тестові питання обов'язково потрібно контролювати час власних відповідей. У нормі для відповіді на одне питання з вибором одного варіанта відповіді потрібно 0,5 хвилини. Для деяких питань цього цілком досить, але деякі потребують більшого часу. У цьому випадку їх краще пропустити і відповідати на них у кінці, бо занадто довгі роздуми можуть призвести до того, що ви не встигнете дати відповіді на всі питання.
Контролюйте себе та свої емоції. Я впевнена, що ви впораєтеся.
Які типові помилки допускають учні? Перш за все - це відповідь не на всі завдання. Запам'ятайте, потрібно давати відповіді навіть на питання, відповіді на які невідомі.
Ще одна причина помилок - неуважне прочитання питання, на яке дані варіанти відповідей. Будьте уважні, коли читаєте питання.
Крім цього, часто учні можуть давати правильну відповідь на одне питання в тому випадку, коли там є кілька відповідей (наприклад, під час встановлення відповідності термінів і понять), або наводити кілька правильних відповідей у випадку, коли є лише одна (у завданнях з вибором одного варіанта відповіді).
Як відповідати на тестові завдання? Зазвичай відповіді на тестові питання особливих труднощів не викликають. Або учень знає правильну відповідь і тоді він відмічає її, або не знає і тоді не відмічає або відмічає навмання. Але навіть у цьому випадку є маленькі нюанси. Наприклад, правильним буде давати відповіді на всі питання, навіть на ті, відповіді на які учень не знає. Це пов’язано з тим, що кількість відповідей обмежена й існує не така вже й мала вірогідність випадково відмітити правильну відповідь. Так, якщо відповідей на кожне з питань по чотири, а питань усього двадцять, то, відповідаючи навмання, можна отримати в середньому п’ять вірних відповідей (25%).
Слід відзначити, що досить часто на тестові питання легше відповідати, використовуючи метод виключення, тобто відкидаючи варіанти, що є безумовно невірними. Часто після відкидання подібних неправильних відповідей залишається лише одна – вона і є вірною.
Відповіді на тести зі встановленням відповідності між поняттями або термінами або розташуванням наведених варіантів у певному порядку потребують у першу чергу логічного мислення. Всі вони містять достатньо інформації для правильної відповіді, й основна проблема полягає в тому, щоб цю потрібну інформацію в них знайти. Найкращим способом підготовки до відповіді на такі питання є практичне розв’язання якомога більшої кількості подібних завдань. Саме такий спосіб розвитку логіки мислення, як показує практика, є найкращим. Крім того, у розв’язанні задач такого типу, як і для тестів з вибором одного вірного варіанта відповіді, непогано зарекомендував себе метод виключення неправильних відповідей.
І ще одна порада - під час відповіді на тестові питання обов'язково потрібно контролювати час власних відповідей. У нормі для відповіді на одне питання з вибором одного варіанта відповіді потрібно 0,5 хвилини. Для деяких питань цього цілком досить, але деякі потребують більшого часу. У цьому випадку їх краще пропустити і відповідати на них у кінці, бо занадто довгі роздуми можуть призвести до того, що ви не встигнете дати відповіді на всі питання.
Контролюйте себе та свої емоції. Я впевнена, що ви впораєтеся.
Напередодні ЗНО
- Багато хто вважає: для того щоб повністю підготуватися до іспиту, не вистачає всього однієї, останньої перед цим ночі. Це неправильно. Ти вже втомився, і не потрібно себе перевтомлювати. З вечора перестань готуватися, прийми душ, погуляй. Виспись, щоб прокинутися з відчуттям "бойового" настрою. Адже іспит - це своєрідна боротьба, у якій потрібно показати свої можливсоті й здібності.
- У пункт здачі іспиту слід з'явитися без запізнення, краще за півгодини до початку тестування. При собі потрібно мати запрошення, паспорт і кілька (про запас) капілярних або гелевих ручок з чорним чорнилом.
- Якщо в школі холодно, не забудь тепло одягнутися, адже ти будеш сидіти на іспиті 3 години.
- На початку тестування вам повідомлять необхідну інформацію (як заповнювати бланк, якими буквами писати, як вказати номер зошита тощо). Будь уважний! Від того, як уважно дотримуватимеш правил, залежить правильність відповіді.
- Виправлення у бланку відповідей украй небажані. Якщо все-таки виправлення неминучі, то пам'ятай, що їх можна робити тільки в завданнях типу А, використовуючи резервні поля.
- У процедурі заповнення дланків можливі деякі зміни, про які обов'язково проінформують.
- Під час отримання результатів тестування маєш право ознайомитися з перевіреною роботою і, якщо не згоден з оцінкою, можеш подати апеляцію в апеляційну комісію.
- Багато хто вважає: для того щоб повністю підготуватися до іспиту, не вистачає всього однієї, останньої перед цим ночі. Це неправильно. Ти вже втомився, і не потрібно себе перевтомлювати. З вечора перестань готуватися, прийми душ, погуляй. Виспись, щоб прокинутися з відчуттям "бойового" настрою. Адже іспит - це своєрідна боротьба, у якій потрібно показати свої можливсоті й здібності.
- У пункт здачі іспиту слід з'явитися без запізнення, краще за півгодини до початку тестування. При собі потрібно мати запрошення, паспорт і кілька (про запас) капілярних або гелевих ручок з чорним чорнилом.
- Якщо в школі холодно, не забудь тепло одягнутися, адже ти будеш сидіти на іспиті 3 години.
- На початку тестування вам повідомлять необхідну інформацію (як заповнювати бланк, якими буквами писати, як вказати номер зошита тощо). Будь уважний! Від того, як уважно дотримуватимеш правил, залежить правильність відповіді.
- Виправлення у бланку відповідей украй небажані. Якщо все-таки виправлення неминучі, то пам'ятай, що їх можна робити тільки в завданнях типу А, використовуючи резервні поля.
- У процедурі заповнення дланків можливі деякі зміни, про які обов'язково проінформують.
- Під час отримання результатів тестування маєш право ознайомитися з перевіреною роботою і, якщо не згоден з оцінкою, можеш подати апеляцію в апеляційну комісію.
Гістологія - наука, що вивчає будову тканин живих організмів.
Тестування потребує крім знань відповідей на теоретичні питання, щодо будови тканин також і практичні навички роботи з малюнками та мікофотографіями тканин.
Пригадаємо будову тканин в організмі людини. Використаємо варіант скороченної информації у вигляді таблиці та мікрофотографії практичної роботи з гістології:
Пригадаємо будову тканин в організмі людини. Використаємо варіант скороченної информації у вигляді таблиці та мікрофотографії практичної роботи з гістології:
Пригадаємо основні риси подібності та відмінності між рослинними і тваринними організмами
Вспомним исторические вехи развития биологии
Годы | Открытие | Автор |
---|---|---|
400 до н. э. | Основы медицины | Гиппократ |
340 до н. э. | Классификация и описание видов животных | Аристотель |
300 до н. э. | Обобщающее описание растительного мира | Теофаст |
50 | «Естественная история» в 37 книгах | Плиний Старший |
180 | Вивисекция животных | К. Гален |
1543 | Возникновение научной анатомии | А. Везалий |
1628 | Открытие кровообращения млекопитающих | У. Гарвей |
1665 | Открытие клеточного строения растений | Р. Гук |
1683 | Описание бактерий | А. ван Левенгук |
1735 | Бинарная биологическая номенклатура | К. фон Линней |
1771 | Обнаружено и описано явление фотосинтеза | Д. Пристли |
1796 | Прививка оспы | Э. Дженнер |
1805 | Закон вертикальной зональности растительного мира | А. фон Гумбольдт |
1828 | Заложены основы современной эмбриологии (закон зародышевого сходства) | К. Э. фон Бэр |
1828 | Первый синтез органического вещества | Ф. Вёлер |
1839 | Клеточная теория | Т. Шванн, М. Шлейден |
1840 | Закон минимума в минеральном питании растений | Ю. фон Либих |
1859 | Теория естественного отбора (эволюционное учение) | Ч. Дарвин, А. Уоллес |
1864 | Открытие микробиологической сущности инфекционных болезней | Л. Пастер |
1865 | Открыты законы наследственности | Г. И. Мендель |
1866 | Биогенетический закон | Э. Геккель, Ф. Мюллер |
1879 | Экспериментальная психология | В. Вундт |
1881 | Открытие витаминов | Н. И. Лунин |
1882 | Открытие возбудителя туберкулёза | Р. Кох |
1883 | Открытие фагоцитоза | И. И. Мечников |
1892 | Открытие вирусов | Д. И. Ивановский |
1895 | Открытие рентгеновского излучения | В. К. Рентген |
1897 | Учение о высшей нервной деятельности | И. П. Павлов |
1898 | Открытие двойного оплодотворения у цветковых (покрытосеменных) растений | С. Г. Навашин |
1901 | Открытие групп крови | К. Ландштейнер |
1910-е | Хромосомная теория наследственности Закон сцепленного наследования генов | Т. Морган |
1917 | Психоанализ | З. Фрейд |
1920 1930-е | Закон гомологических рядов в наследственной изменчивости Учение о центрах происхождения культурных растений | Н. И. Вавилов |
1920-е | Учение о биосфере | В. И. Вернадский |
1924 | Теория происхождения жизни | А. И. Опарин, Д. Холдейн |
1937-1944 | Синтетическая теория эволюции | Ф. Добржанский, Дж. Хаксли, Э. Майр, И. И. Шмальгаузен |
1953 | Модель строения ДНК | Д. Уотсон, Ф. Крик |
1961 | Структура генетического кода | М. У. Ниренберг, Х. Г. Корана, Р. У. Холи, С. Очоа |
1967 | Первая пересадка человеческого сердца | К. Бернард |
1997 | Опытное доказательство возможности клонирования животных | И. Вилмут |
Пригадаємо хронологію розвитку органічного світу
Система биологических наук
Ботаника | наука о растениях |
Зоология | наука о животных |
Морфология | наука о закономерностях формообразования и строения живых организмов |
Анатомия | раздел морфологии, изучающий форму и строение отдельных органов, систем и организма в целом, о строении и жизненных функциях организма человека и его органов |
Физиология | наука, изучающая процессы жизнедеятельности (функции) животных и растительных организмов, их отдельных систем, органов, тканей и клеток |
Систематика | раздел биологии, задачей которого является описание всех существующих и вымерших организмов, а также их классификация по группам различного ранга |
Микробиология | наука о микроорганизмах |
Цитология | наука о клетке |
Генетика | наука о наследственности и изменчивости живых организмов и методов управления ими |
Эмбриология | наука об индивидуальном развитии организмов (онтогенезе) |
Эволюционное учение (теория эволюции) | наука о причинах, движущих силах, механизмах и общих закономерностях эволюции живых организмов |
Палеонтология | наука о живых организмах прошлых геологических эпох, изучаемых по ископаемым остаткам и следам жизнедеятельности |
Экология | наука, изучающая организацию и функционирование популяций, сообществ, экосистем и биосферы |
Комплексные биологические науки
Биотехнология | использование живых организмов и биологических г в производстве |
Биохимия | наука о химическом составе живой материи и о химических процессах, происходящих в живых организмах и лежащих в основе их жизнедеятельности |
Биофизика | наука о физико–химических процессах, протекающих в биологических системах, а также влиянии на них различных физических факторов |
Бионика | одно из направлений биологии и кибернетики, изучающее особенности строения и жизнедеятельности организмов с целью создания более совершенных технических систем или устройств |
Радиобиология | наука о действии всех видов ионизирующих излучений на живые организмы и их сообщества |
Космическая биология | отрасль биологии, изучающая действие различных факторов космического пространства на живые организмы |
Социобиология | направление в биологии, изучает биологические основы социального поведения живых существ, включая человека |
Специализированные биологические дисциплины
Энтомология | раздел зоологии, изучающий насекомых |
Орнитология | раздел зоологии позвоночных,изучающий птиц |
Биогеография | наука о закономерностях распространения и распределения по земному шару сообществ живых организмов |
Гидробиология | комплексная биологическая наука, раздел экологии, изучающий водные экосистемы и их компоненты |
Молекулярная биология | наука об основных свойствах и проявлениях жизни на молекулярном уровне |
Вирусология | наука о вирусахТерміни проведення ЗНО-2020 |
Комментариев нет:
Отправить комментарий